Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat Hejco -verkkokauppaa, jonka omistaa ja toiminnasta vastaa HejMar AB, Katrinedalsgatan 13 A / 504 51 Borås / Sweden.

 

Asiakkuus

Verkkokaupasta asiakkuus edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja ja täytät niiden mukaiset velvoitteet sekä ilmoitat pyydetyt tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Hejco -verkkokaupassa voivat tehdä ostoksia 18 -vuotta täyttäneet ja kaupparekisteriin merkityt yritykset. Tuotteiden tilaaminen edellyttää rekisteröitymistä verkkokaupan asiakkaaksi. HejMar AB pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä verkkokaupan asiakkuuden.

 

Sopimusehtojen hyväksyminen ja muuttaminen

Käyttämällä Hejco -verkkokauppaa hyväksyt nämä sopimusehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. HejMar AB:lla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla muutetut sopimusehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin verkkokaupan sopimusehtoihin ennen tilauksen lähettämistä.

 

Verkkokaupan toimivuus

HejMar Ab ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Verkkokaupassa saattaa esiintyä katkoja. HejMar AB ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista ja menetyksistä, ellei kulloinkin voimassa olevasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

 

Tilaaminen

Suorita tuotteen tilaaminen verkkosivustolla annettujen ohjeiden mukaisesti. Yrityksen tai laitoksen yritys- ja yhteisötunnus on ilmoitettava aina tilauksen yhteydessä. Tilattuasi tuotteen saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan mm. tuotteen hinta, toimitusmaksu, saatavuus ja arvioitu toimitusaika. Tarkista tilausvahvistus huolellisesti ja varmista, että siinä olevat tiedot ovat oikein. Jos tilausvahvistuksessa on jokin virhe, haluat peruuttaa tilauksen ennen tuotteen toimitusta tai muutoin muuttaa tilausta, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 020 336 048 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@hejco.com.

 

Oikeus jättää tilattu tuote toimittamatta

HejMar AB pidättää oikeuden yksipuolisesti purkaa kaupan tai rajoittaa toimitettavien tuotteiden lukumäärää ilman korvaus- tai hyvitysvelvoitetta, mikäli tuotetta ei ole saatavilla tai tuotteen kysyntä ylittää saatavilla olevien tuotteiden lukumäärän; tai kirjoitus- tai laskuvirheen johdosta verkkosivulla myytäväksi ilmoitetun tuotteen hintatiedoissa tai muissa tiedoissa on olennainen ja selvä virhe ja jonka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää tilausta tehdessään. HejMar AB:lla on oikeus evätä tilaus, mikäli asiakkaan luottotiedoissa on maksuhäiriö-merkintä tai mikäli asiakas on aikaisemmin jättänyt maksamatta tilaamansa tuotteet. 

 

Maksuehdot

Maksu suoritetaan laskun perusteella 14 päivää laskun päiväyksestä. Mikäli olet uusi asiakas ja valitset toimitusosoitteeksi muun kuin kotiosoitteen, HejMar Ab voi edellyttää tuotteen maksamista tilauksen yhteydessä.

 

Lasku (Faktura)

SveaWebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat: Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko.

Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Laskun muuttaminen tililuotoksi Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät tililuoton tarkemmat luottoehdot.

Tililuottoasiakkaana voit tehdä ostoksiasi tiliisi Svean sopimusasiakkailta. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti. Tililuoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli haluat hyödyntää tiliäsi sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luottosi maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee Sinun nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli haluat pidentää maksuaikaasi, voit pienentää kuukausittaista lyhennyserääsi. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi.

 

Osamaksu (Delbetala)

SveaWebpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Saat kotiisi osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös samaksun tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi.

Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydät www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

 

Käsittely- ja toimituskulut

Toimituskulut verkkokauppatilauksissa alkaen 7 euroa (alv 0%).

 

Peruuttamis- ja vaihto-oikeus, menettelytapa ja määräajat

Jos peruutat kaupan tai ilmoitat vaihtavasi tuotteen, sinun on palautettava vastaanottamasi tuote viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamis-/vaihtoilmoituksen tekemisestä. Huomaa, että palautus- ja vaihto-oikeus ei koske asiakkaan tilauksesta tehtyjä erikoisvalmisteisia, kirjailtuja ja/tai painettuja vaatekappaleita, ellei kyse ole meistä johtuvasta virheestä. Vastaat itse palautuskustannuksista peruuttaessasi kaupan tai halutessasi vaihtaa tuotteen.

Peruutuksen ja vaihdon hyväksymisen ehtona on, että tuote on käyttämätön ja että se palautetaan alkuperäispakkauksessaan kaikkien alkuperäispakkauksen materiaalien kanssa. Jos kuluttaja-asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä palautusajankohtaan asti. Jos kuluttaja-asiakas kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta.

Palautukseen liittyen täytä palautuslomake verkkokaupasta löytyvien ohjeiden mukaisesti https://hejco.fi/fi/palautus-ja-vaihto Muista myös laittaa pakkauslista palauttamiesi tuotteiden mukaan. Veloitamme palautuksista 5€ / palautuslähetys. Jos sinulla on palautukseen liittyvää kysyttävää, soita meille numeroon 020 336 048 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@hejco.com.

Pakkaa vaihdettava/palautettava tuote hyvin. Jos palautettava tuote on viallinen tai virheellisesti toimitettu, saat asiakaspalvelustamme Postin asiakaspalautusnumeron, joka on kirjoitettava palautuvan pakettiin selkeästi. Tällöin palautuksesta ei koidu sinulle kustannuksia. Jos kyseessä on tuotteen vaihto toiseen kokoon, väriin tai malliin vastaat palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Merkitse palautuslähetyksen lähetystunnuksen numero muistiin ja säilytä se, kunnes palautus on käsitelty loppuun. Numeroa tarvitaan mahdollisissa reklamaatiotapauksissa. Emme voi vastaanottaa palautuksia postiennakolla tai postimaksun ollessa maksamatta. Palauta tuote saamiesi ohjeiden mukaisesti täytettyäsi palautuslomakkeen verkkokaupassa.

Hyvityslasku laaditaan ja lähetetään heti, kun olemme vastaanottaneet tuotteen takaisin ja käsitelleet palautuksen. Mikäli olet maksanut laskun, palautamme maksamasi rahat tilillesi 14 päivän kuluessa peruutus-/vaihtoilmoituksen vastaanottamisesta kuitenkin aikaisintaan, kun HejMar Ab on saanut tuotteen takaisin tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteen takaisin.

 

Kuljetusriski (vaaranvastuu)

Kun tuote lähetetään meiltä, vastaamme kuljetusriskistä. Vastaanotettuasi tuotteen sinulla on seitsemän (7) päivää aikaa ilmoittaa tuotteen vaurioitumisesta kuljetuksessa. Mikäli ilmoitusta ei ole tehty ao. määräajassa, ilmoitusta kuljetusvauriosta ei hyväksytä.  Edellä mainitusta poiketen kuluttaja-asiakkaan on ilmoitettava kuljetusvauriosta kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta kuitenkin aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun kuluttaja- asiakas havaitsi virheen. Kun kyseessä on peruutukseen tai vaihtoon perustuva palautus, kuljetusriskistä vastaa palautuksen tehnyt asiakas.

 

Virhevastuu

Mikäli tuotteessa on virhe, ota yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 020 336 048 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@hejco.com. Saat samassa yhteydessä Postin asiakaspalautusnumeron, joka on kirjoitettava palautettavaan pakettiin selkeästi. Reklamoitu tuote palautetaan virheen havaitsemisen jälkeen käyttämättömänä tai pestynä HejMar Ab:lle Jos vaate on pesemätön, perimme sen pesusta aiheutuvat kustannukset. Kuvaa virhe tarkasti asiakaspalautuslomakkeeseen ja merkitse se mielellään jollain, esimerkiksi teipillä.

Huomautus! Lähetä tuotereklamaatioiden yhteydessä tuotteen mukana kopio laskusta/lähetys-luettelosta, niin pystymme käsittelemään asian nopeasti. Reklamoinnin kohteena olevat tuotteet on palautettava mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen.

HejMar AB:n virhevastuu kuluttajakaupoissa määräytyy kuluttajansuojalain mukaan. Muissa kuin kuluttajakaupoissa HejMar AB:n virhevastuu määräytyy kauppalain mukaan kuitenkin siten, että HejMar AB ei vastaa välillisistä vahingoista. HejMar AB ei ole vastuussa virheestä, mikäli tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan vastuulla olevasta seikasta. Mikäli tuotteen virhe on aiheutunut edellä mainitusta seikasta tai ilmoitettua virhettä ei havaita tuotteessa lainkaan, HejMar AB:lla on oikeus veloittaa asiakkaalta palautuskulut.

Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä HejMar AB:lle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsit virheen. Virheilmoituksen voidaan tehdä kuitenkin aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen. Kuluttajakauppaan kohdistuva reklamaatiota koskeva erimielisyys voidaan kuluttaja-asiakkaan siirtää yleisen kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. HejMar Ab noudattaa lautakunnan suosituksia.

 

Laatu

HejMar Ab kehittää tuotteitaan jatkuvasti, minkä vuoksi joskus tilattu tuote ei täsmää aivan täysin luettelossa näkemäsi tuotteen kanssa. Saamasi tuote on kuitenkin vastaava tai parempi. Jos siitä huolimatta haluat palauttaa tuotteen, saat luonnollisesti takaisin sekä tuotteesta maksamasi rahat että palautuspostimaksun. Luettelon painamisen yhteydessä kuvissa näkyvät värit voivat joskus hieman poiketa tuotteiden todellisista väreistä.

 

Toimitus

Tilaamasi tuote toimitetaan sinulle normaalisti viikon kuluessa tilauksesta. Saat tiedon toimitusajasta tilausvahvistuksen mukana, jos olet ilmoittanut meille sähköpostiosoitteesi. Jos jokin tuote myöhästyy, voit tietenkin peruuttaa sen tilauksen.

 

HejMar AB:lta tulevat toimitukset hoidetaan Suomen Postin tai DHL:n välityksellä. Sen vuoksi meillä on aina oltava tiedossa katuosoite, jotta kulloinkin käytössä oleva kuljetusliike pystyy toimittamaan tuotteet. Katuosoite on annettava aina täydellisinä, esimerkiksi Isokatu 2 A 15. Emme voi lähettää yritykselle osoitettua pakettia postilokero-osoitteeseen.

 

Asiakasnumero

Kun teet meillä ostoksia, saat automaattisesti asiakasnumeron. Se on merkitty laskuun ja tilausvahvistukseen. Kun käytät aina asiakasnumeroa asioidessasi meillä, autat meitä palvelemaan sinua entistä paremmin.

 

Asiakastunnukset

Säilytä kirjautumiseen tarvittavat asiakastunnukset huolellisesti siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Sinulla voi olla kulloinkin voimassa vain yhdet tunnukset. HejMar AB ei vastaa asiakastunnusten väärinkäytöstä tai katoamisesta aiheutuvista vahingoista.

 

Tiedot

Ilmoita meille mahdollisista virheistä ja muutoksista nimi- ja osoitetiedoissa heti. Varmista myös, että ilmoittamasi laskutusosoite, toimitusosoite ja mahdollinen viitekoodi ovat oikeat.

 

Henkilötiedot / yksityisyyden suoja

HejMar AB:lla on vastuu niiden henkilötietojen käsittelemisestä, jotka sinä asiakkaana annat meille. Osana markkinointiamme analysoimme ostoksiisi liittyviä tietoja, muun muassa henkilötietoja, sekä toimintaasi sosiaalisen median sivuillamme ja kotisivuillamme. Näin markkinointimme voidaan monessa tapauksessa kohdistaa juuri sinulle. Analysoimiamme tietoja voivat olla esimerkiksi tiedot viimeksi tehdyistä hankinnoista.

Ostamalla jonkin valikoimamme tuotteista, rekisteröimällä meille tilin, tilaamalla luettelomme ja/tai käymällä joillakin Hejcon sosiaalisen median sivuilla suostut edellä kuvatunlaiseen henkilötietojesi käsittelyyn. Voit pyytää henkilötietojen oikaisemista tai poistamista kirjoittamalla asiasta osoitteeseen asiakaspalvelu@hejco.com. Lisäksi asiakkaana sinulla on myös oikeus kerran vuodessa maksutta saada HejMar Ab:lta kaikki tieto käytettävistä henkilötiedoista. Täydellinen henkilötietolain mukainen rekisteriseloste tietojesi käytöstä sekä niiden keruusta on luettavissa rekisteriselosteesta.

 

Evästeiden (cookie) käyttö

Hejco -verkkokaupassa käytetään evästeitä. Eväste on pieni verkkokauppa-asioinnin yhteydessä internet-selaimeen tallennettava tekstitiedosto, joka mahdollistaa verkkokaupan sivuilla vierailevien kävijöiden seurannan. Evästeiden käyttö helpottaa yleisesti verkkokauppa-asioimista. Lisäksi evästeiden käyttö mahdollistaa erilaisen yhdistelmätiedon laatimisen verkkokaupan asiakkaista. Evästeiden avulla kerättävä tieto on anonyymiä, mutta tietoa on mahdollista liittää käyttäjältä saatuihin henkilötietoihin ja käyttää kohdennetun mainonnan tuottamiseen.

 

Immateriaalioikeudet

Verkkokauppa ja sen sisältö ovat HejMar AB:n tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

 

Ylivoimainen este

HejMar AB ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat sen vaikutus-mahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. sota, kapina, työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot sekä häiriöt postin kulussa tai maantieliikenteessä. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä HejMar AB:lla että asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ilman korvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle
30 päivän palautusoikeus 30 päivän lasku Maksa turvallisesti SVEAn kautta Tilaa nyt, maksa myöhemmin - valitse SVEA lasku